Reklamační řád
Tento řád se vztahuje na prodej zboží panem Vítem Lukášem
IČO: 17634016, se sídlem Česká 501, 46312 Liberec.
1. Záruka za
jakost
1.1. Prodávající
odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Zejména prodávající
odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující věc převzal:
1.1.1.
má věc vlastnosti, které si strany ujednaly, a
chybí-li ujednání takové vlastnosti, pak takové, které prodávající nebo výrobce
popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě
reklamy prodávajícího a/nebo výrobce;
1.1.2.
se věc hodí k účelu, který pro její použití
prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá;
1.1.3.
je věc v odpovídajícím množství, míře nebo
hmotnosti;
1.1.4.
vyhovuje věc požadavkům právních předpisů.
1.2. Kupující
je povinen při osobním převzetí od prodávajícího zkontrolovat přebírané zboží,
jeho úplnost a nepoškozenost obalů.
1.3. Kupující
je povinen při převzetí od přepravce řádně zkontrolovat stav přebíraného zboží,
jeho úplnost a nepoškozenost obalů podle přepravního listu.
2. Způsob
uplatnění reklamace
2.1. Práva
kupujícího z vadného plnění (dále jako „reklamace“) musí být uplatněna v
souladu s tímto reklamačním řádem.
2.2. Reklamaci
zboží může kupující-spotřebitel uplatnit tak, že reklamované zboží zašle
přepravní službou na adresu 3Dcraft, Vít Lukáš, Česká 501 46312, Liberec.
2.3. V
případě, že Kupující bude zasílat Zboží Prodávajícímu nebo servisnímu středisku
přepravní službou, měl by ve vlastním zájmu zabalit reklamované Zboží do
vhodného a dostatečně chránícího obalového materiálu vyhovujícího nárokům
přepravy tak, aby nedošlo v průběhu přepravy k jeho poškození. U křehkého Zboží
by měl zásilku označit příslušnými symboly. Zásilka by měla obsahovat
reklamované Zboží (včetně kompletního příslušenství), doporučujeme přiložit
kopii prodejního dokladu, detailní popis reklamované závady a správné kontaktní
údaje Kupujícího.
2.4. Kupující
je povinen při reklamaci doložit datum koupě daného zboží, a to zejména
předložením příslušného daňového dokladu a/nebo záručního listu, popř. jiným
věrohodným způsobem.
2.5. Kupující
nemá právo uplatnit reklamaci na vadu, která byla vytýkána již v minulosti,
pokud na ni byla poskytnuta přiměřená sleva kupní ceny daného zboží.
3. Lhůty pro
uplatnění a vyřízení reklamace
3.1. Poskytl-li
prodávající nad rámec zákonných povinností (zejména zákonné lhůty) záruku na
jakost, její uplatnění se řídí tímto reklamačním řádem, pokud záruční list nebo
smlouva nestanoví jinak.
3.2. Lhůta
pro uplatnění reklamace začíná běžet dnem převzetí zboží kupujícím, který je
uveden v daňovém dokladu nebo na záručním listě či jiném takovém dokumentu.
3.3. Záruční
lhůta pro spotřebitele i podnikatele činí pro nové zboží 24 měsíců.
3.4. U
spotřebního zboží je kupující oprávněn uplatnit právo z vad pouze do data
vyznačeného na obalu takového zboží, je-li tato lhůta kratší než lhůta uvedená
v odst. 3.3 tohoto reklamačního řádu.
3.5. Kupující
je povinen reklamovat zboží bez zbytečného odkladu poté, co zjistí, že je na
zboží vada. Prodávající neodpovídá za zvětšení rozsahu poškození, pokud
kupující zboží užívá, ačkoliv o vadě ví.
3.6. Reklamuje-li
kupující zboží oprávněně, neběží lhůta pro reklamaci po dobu, po kterou je
zboží v opravě, a kupující jej nemůže užívat.
3.7. Prodávající
je povinen rozhodnout o reklamaci hned, ve složitějších případech do 30
pracovních dnů. Do této doby se nezapočítává doba potřebná k odbornému
posouzení vady. Prodávající je povinen vydat kupujícímu písemné potvrzení, ve
kterém bude uvedeno datum a místo uplatnění reklamace, charakteristika vytýkané
vady, požadovaný způsob vyřízení reklamace a způsob, jakým bude kupující
informován o jejím vyřízení. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena
bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud
se prodávající s kupujícím nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty
se považuje za podstatné porušení smlouvy. Způsob vyřízení reklamace a dobu
jejího trvání je prodávající povinen kupujícímu písemně potvrdit. Kupující není
oprávněn bez souhlasu prodávajícího měnit jednou zvolený způsob vyřízení
reklamace vyjma situace, kdy jím zvolený způsob řešení není možné vůbec nebo
včas uskutečnit.
3.8. Je-li
reklamace uznána ze oprávněnou, má kupující právo na úhradu účelně vynaložených
nákladů spojených s uplatněním reklamace.
3.9. V
případě vyřešení reklamace výměnou zboží neběží nová lhůta pro uplatnění práv z
vadného plnění, ale pokračuje běh lhůty reklamovaného zboží.
4. Výjimky z
odpovědnosti za vady
4.1. Prodávající
neodpovídá za vady zboží v následujících případech:
4.1.1.
je-li vada na zboží v době převzetí a pro
takovou vadu je sjednána sleva z kupní ceny;
4.1.2.
je způsobena kupujícím a vznikla nesprávným
užíváním, skladováním, nesprávnou údržbou, zásahem kupujícího či mechanickým
poškozením zboží;
4.1.3.
vada na zboží vznikla opotřebením způsobeným
obvyklým užíváním nebo vyplívá-li to z povahy věci;
4.1.4.
jde-li o zboží použité a vada odpovídá míře
používání nebo opotřebení, které mělo zboží v době převzetí zboží kupujícím;
4.1.5.
mechanické poškození zboží;
4.1.6.
vada vznikla neodbornou instalací, zacházením,
obsluhou nebo zanedbáním péče o zboží;
4.1.7.
provedení nekvalifikovaného zásahu či změna
parametrů;
4.1.8.
používání zboží v podmínkách, které neodpovídají
svojí teplotou, prašností, vlhkostí, chemickými a mechanickými vlivy prostředí,
které je prodejcem nebo výrobcem určeno;
4.1.9.
poškození v důsledku vyšší moci.
5. Závěrečné
ustanovení
5.1. Ve
vztahu ke splnění povinnosti dle 14 zákona č. 634/1992 Sb. Podávající informuje
kupujícího o možnosti využít pro případné mimosoudní řešení spotřebitelských
sporů Českou obchodní inspekci (www.coi.cz), jež je notifikovaným subjektem
mimosoudního řešení spotřebitelských sporů vedeným na seznamu Evropské komise.
Tento reklamační řád nabývá účinnosti dne 22.11.2023